Nespoutané ženy v africké přírodě aneb jak se fotil kalendář Pirelli 2009

18.09.2008 12:33

 

 

velikost textu:
 
Jako každý rok na podzim se svět pokochá novým kalendářem Pirelli, prestižní přehlídkou ženské krásy. Tentokrát to je pěkná divočina.
Mezi modelkami, kterým se dostalo výsady pózovat pro kalendář Pirelli 2009, byla i Daria Werbowy.

Mezi modelkami, kterým se dostalo výsady pózovat pro kalendář Pirelli 2009, byla i Daria Werbowy.

Rok od roku je obtížnější vymyslet, v jakých kulisách se kalendář odehraje. S krátkou přestávkou vychází od roku 1964, jeho autorem je pokaždé někdo z nejuznávanějších fotografů a před objektivem pózují nejkrásnější ženy světa. Modelky, herečky, zpěvačky. Letos ho vydavatel svěřil do rukou Američana Petera Bearda, velkého milovníka divokých zvířat.

Jak se dalo čekat, Beard se rozhodl fotit v Africe, konkrétně v Botswaně. Nádherná příroda, sehnat pro fotografování slony není problém, místní muži jsou vysocí, urostlí a hodně černí. Když se postavili za bělostná těla modelek, výsledek je dokonalý.

PODÍVEJTE SE NA SNÍMKY ZE ZÁKULISÍ FOCENÍ KALENDÁŘE PIRELLI 2009

V kalendáři Pirelli se oblečením nikdy neplýtvá, tentokrát však dívky mají zahalena jen ta opravdu nejintimnější místa. Buďto koženými sukýnkami, nebo jen zástěrkami, jaké nosívali afričtí domorodci. Děvčata jezdí na slonech, povalují se pod staletými pokroucenými stromy, plavou v řece.

Všechny fotografie jsou vymyšleny tak, aby vyniklo nejen ženské tělo, ale rovněž divoká příroda, do které se člověk dostane málokdy. Fotilo se na jaře v deltě řeky Okavango i v poušti Kalahari.

Takhle vypadalo focení pro kalendář Pirelli 2009.
 

"Každý rok čekáme, čím nás vybraný fotograf překvapí,“ říká Zdeněk Vacl, marketingový manažer Pirelli v Česku. "Letos kalendář nabízí příležitost zamyslet se v konfrontaci s krásnem nad činností člověka a tím, do jaké míry je jeho působení na přírodu pro lidstvo samo přínosné.“

Zkrátka, firma Pirelli si od angažování Petera Bearda letos slibuje mimořádné číslo kalendáře. Málokterý fotograf má totiž v Africe tak otevřené dveře jako on. Je velkým ochráncem přírody, zasazuje se o to, aby byla zachována v původním stavu, a angažuje se proti jejímu ničení. Paradoxně ho jeho láska k divočině málem stála život, protože jej před lety napadl a pošlapal slon.

Při focení kalendáře se nic zlého nestalo a asi ani stát nemohlo. Je to pokaždé velká událost, na které pracují desítky lidí, od vizážistů a kadeřníků až po početnou ochranku.

Hlavními hvězdami celé show se letos stalo sedm modelek, které se v různých uskupeních střídají na jednotlivých listech: Daria Werbowy, Emanuela de Paula, Isabeli Fontana, Lara Stone, Malgosia Bela, Mariacarla Boscono a Rianne Ten Haken. Nezasvěcenému jejich jména asi moc neříkají, ve světě modelingu jsou však právě tento rok velmi žádané. A to, že se dostaly do Pirelli, jejich marketingovou hodnotu jen zvýší.

Takhle vznikal v Africe kalendář Pirelli 2009.
 

Ostatně, před dvěma roky se pro pózování v Pirelli dala zlákat i italská filmová hvězda Sophia Lorenová, a to v dvaasedmdesáti letech. Z českých krasavic se do něj zatím dostaly jen dvě, Eva Herzigová a Karolina Kurková.

Pravomoc vybrat si své hvězdy má pokaždé fotograf, stejně jako je na něm navrhnout, kde se příběhy na obrázcích budou odehrávat. Někdy jsou spíše klasické, jako v roce 2007, kdy se herečky prostě povalovaly na postelích. Naopak v roce 2008 šlo o výpravnou podívanou. Dějištěm byla francouzská čtvrť v Šanghaji, pověstná veřejnými domy, a modelky představovaly unuděné slečny lehkých mravů. Je jasné, že letos to muselo být něco zase úplně jiného.

Tak se podívejme, jak si milovník Afriky Peter Beard představuje spojení umělého světa modelingu a divoké nespoutané přírody.

Pirelli každoročně uvolňuje do tisku jen pár fotografií, celý kalendář si může prolistovat málokdo. Každý výtisk má totiž předem určeného adresáta.

"Náklad se pohybuje kolem třiceti tisíc, každý výtisk má své číslo a šarži, protože jde o to, aby byla zachována jeho exkluzivita,“ vysvětluje Zdeněk Vacl. "U nás je automaticky adresátem prezident Václav Klaus, jinak kalendář dostávají nejváženější obchodní partneři a světové celebrity. Avšak každý rok dáváme v Česku jeden výtisk do dražby a výtěžek jde na dobročinné účely.“

Zpět