Dejte si pozor na zabijáky vztahů

25.09.2008 10:28

 

 

Místo výčitek, kde že se zase coural, se mile zeptejte, co ho zdrželo. Na váš vztah a důvěru to bude mít jedině pozitivní vliv.

Místo výčitek, kde že se zase coural, se mile zeptejte, co ho zdrželo. Na váš vztah a důvěru to bude mít jedině pozitivní vliv.

 

Zase vás opustil a vy pořád nechápete proč? Možná trpíte některou z neřestí, která spolehlivě zabije i ten sebeslibnější vztah.

Reklama:

Chcete pro váš vztah jen to nejlepší, ale přes všechnu vaši snahu od vás partner vždycky ‚uteče‘? Nezoufejte, nejste jediná, komu se něco podobného děje. Zapátrejte ve svém vědomí a svědomí, kde děláte chybu. Spolehlivým zabijákem je rozhodně žárlivost. Bohužel jen málokdo si dokáže přiznat, že na svého partnera žárlí.

Tak k sobě buďte upřímná a pokuste se odhalit, jestli je právě přehnaná žárlivost vaším problémem… Pokud se každou hodinu ‚nenahlásí‘, děláte mu ze života peklo? A pokud se někde na party zapovídá s hostitelkou víc, než je podle vás zdrávo, uděláte scénu? Ano, pak právě vy patříte mezi typy, které na svého miláčka žárlí tak, že nakonec uteče za jinou nebo jen za klidem. A přitom kdybyste se naučila jen o trochu víc ovládat, může být všechno v pořádku.

Na začátku zajděte za psychologem a poraďte se, jakého stupně žárlivosti jste už ‚dosáhla‘. Právě on vám doporučí adekvátní terapii. Pro začátek zapomeňte na prohlížení jeho mobilu a ka­pes, a když přijde domů později, udržte se, nedělejte scény a radši se mile zeptejte, co ho zdrželo…

Jen ‚můj‘ chlap

Většina z nás má u svých blízkých majetnický pud - ovšem nic se nemá přehánět. Jestli si představujete, že váš miláček musí trávit veškerý čas jen s vámi, a nechápete, že si rád zajde třeba na tenis s kamarády, víme, kde je váš problém. Je pochopitel­né, že chcete být s ním, ale velmi nepřirozené, abyste spolu byli každou volnou chvilku a oba zapomněli na své přátele a rodinu.

Snažte se na sobě pracovat - zafixujte si, že aspoň jeden nebo dva veče­ry v týdnu si uděláte vlastní program. Jednou za měsíc o víkendu se domluvte s kole­gyní nebo kamarádkou a vyrazte třeba na kola nebo na brusle. To samé dopřejte svému příteli. Prostě ho nechte volně ‚dýchat‘…

Práce nade vše

Pravým opakem a častým ‚zabijákem‘ je přepracovanost a stres. Jestli patříte mezi zaryté workoholičky, které své práci obětují veškerý čas a energii, je jasné, proč vás partner po čase opustí. Vztah se musí budovat, a vy mu zjev­ně nedáváte žádné šance.

Snaž­te se vytvořit rozvrh, v němž si určíte aspoň několik společných večerů a víkendů, které spolu prožijete. Najděte si společné koníčky a snažte se trávit spolu co nejvíc času - jinak nemáte šanci…

Hysterická nevěrnice

Trpíte záchvaty vzteku a sebelítosti? Muži nesnášejí hyster­ky, které se je snaží vmanipulovat do situací, jež jim jsou ‚proti srsti‘. Pokud máte navíc sklony k nevěře, bude to s vá­mi mít hodně těžké. Někteří partneři ji tolerují, ale většina mužů si nedokáže představit, že by jejich přítelkyně tu a tam skočila do náruče jinému.

Takže, chronické nevěrnice, pozor! Pokud už musíte - buď­te velmi opatrné! A nezapomeňte - muži jsou obvykle velmi hrdí, proto jim lichoťte a nechte je jednou provždy věřit, že jsou pro vás ti jediní na planetě. A na tomto zákla­du už můžete stavět...

„Udělal ze mě hysterku!“

Mariin (35) největší nepřítel je žárlivost...

Od mládí jsem s muži neměla problémy - tedy neměla jsem problém nějakého chlapa sbalit. Mám sice pár kilo navíc a rozhodně nejsem krásná modelka, ale vždycky mi všichni říkali, že jsem zábavná pohodářka a pro chlapy mám něco do sebe... Až do pětadvaceti byl můj život úplně v pohodě, s ničím jsem si nedělala hlavu a měla se ráda.

Pak ale přišel Patrik a s ním začal i můj velký problém. Nikdy předtím jsem nežárlila, ale právě můj nový přítel ze mě udělal žárlivou hysterku. Stále mi naznačoval, jak po něm ženské letí a jak by nebyl problém dostat mnoho z nich do postele. Dokonce mi vyprávěl, jak by to udělal, kdyby chtěl.

Místo, aby mi došlo, co je to za chlapa, začala jsem straš­ně žárlit. Patrik ve mně dokonce vzbudil pocit, že jsem ošklivá a tlustá, protože všechny ty ženské, co po něm údajně ‚šly‘, byly největší krasavice široko daleko. Takhle to se mnou šlo čtyři roky, už jsem skoro nechodila mezi kamarády a hystericky jsem probírala ‚svému miláčkovi‘ poštu a SMS zprávy.

Bála jsem se, že přijde nějaká další krasavice, která mi ho bude chtít odvést. Zachránila mě kamarádka Pavlína, která se už nemohla dívat, jak se ničím, a stá­le dokola mi vyprávěla, že je Patrik zakomplexovaný cvok, který se na začátku našeho vztahu bál mých kamarádů a oblíbenosti v partě, a proto ze mě udělal žárlivou hysterku.

Po čase mi došlo, že má Pavlína pravdu, a od přítele jsem odešla. Rozchod nebyl příjemný, protože najednou se role obrátily a on byl ten, který žadonil. Pak jsem byla asi rok sama, než se objevil Aleš. Byl úplně jiný než Patrik, úspěšný a pohodový chlap, ale má žárlivost se bohužel znovu rozbujela naplno. Scény a sledování vydržel Aleš přesně tři roky a pak se se mnou rozešel.

Byla jsem na dně a nakonec znovu ‚zafungovala‘ kamarádka Pavlína. Donutila mě zajít za psychologem. Ten mi doporučil skupinovou terapii, kam jsem docházela skoro dva roky. Po Alešovi jsem už žádný další vztah neměla - bojím se. Ale nedávno jsem potkala zajímavého muže a zašla s ním na večeři. Do ničeho se zatím nehrnu, ale co kdyby...

Pozor!

SOS pro rozpadající se vztah
  • Začněte ho konečně poslouchat - nechápejte vše jen podle svých pravidel, berte zřetel i na ta jeho.

  • Nechte žárlivost spát - pokud patříte mezi dámy, které si libují v žárlivých scénách, začněte na sobě pra­covat. Už žádné prohlížení mobilu, kapes a poslouchání za dveřmi, když se baví s kolegyní. Mějte trochu hrdosti a věřte mu!

  • Láska neznamená, že se od vás nemůže hnout na krok. Dejte mu trochu volnosti a prostoru a uvidíte, že váš vztah může být ještě zachráněn.

  • Neplánujte mu život - ani vy byste to nesnesla. Všechno spolu probírejte, ale jako partneři, on přece není váš podřízený!

  • Pokud každý váš vztah troskotá na vaší nevěře, buď zkuste navštívit odborníka a se svou ‚vášní‘ bojovat, ne­bo buďte aspoň super opatrná a nenechte se chytit.

(redakce Jackie
Zpět