Písmenka pod parou
20.09.2008 14:02

Pod vlivem alkoholu klesá schopnost sebekontroly a více vystupuje na povrch nevědomá a skrytá složka vaší osobnosti. Můžete pak snadněji oddělit vlastní zrno od plevy…
Už jste někdy zkoumali svoje "opilá písmenka"? Stačí napsat pár řádeček, jste-li právě v příjemně pohrouženém stavu a pak to srovnat s vaším běžným rukopisem.
Něco pro skeptiky
Takový pokus je krásným dokladem, že ani extrémní podmínky, jakými je třeba opilost, nedokážou smazat naše základní charakterové vlastnosti. Každý laik ví, že je-li člověk rozhněvaný nebo velmi sklíčený, nevidíme jeho pravou tvář. Že nálady a okolnosti mohou obraz člověka pozměnit. Vždy ale jen přechodně a vždy jen částečně. Hněv mírného člověka bude za všech okolností vypadat jinak, než hněv rozeného vzteklouna, stejně tak i smutek člověka svým založením veselého vypadá jinak než u melancholika. A ani v opilosti, kdy mnozí vyvádějí jako smyslu zbavení, neztrácí písmo základní rysy povahy. Naopak znaky, které zůstávají zachovány, ukazují, čím je tvořeno jádro naší osobnosti...
-
Rukopis 2 - opilá osoba
- Foto: ABL, ANC
- 5/6
Pozor na přetvářku - rukopisy 1
Vidíme, že ve stavu střízlivosti i opilosti je pro toto písmo charakteristická jistá ostrost a pichlavost, způsobená zejména ráznými vertikální tahy a silným sklonem vpravo. Aktivita, energičnost, vnitřní nespokojenost, nepoměr mezi chtěným a možným a potřeba překonávat sama sebe patří k jádru této osobnosti. V experimentu zaujme na první pohled velká změna v provedení podpisu. Za střízliva je podpis položený doprava, menší, učesaný a končí jemnou vlnovkou připomínající podanou ruku. V opilosti je podpis mnohem výraznější, hranatější, kolmější a koncový tah symbolizuje spíše zeď než měkkou dlaň.
Opilost nám zde odhaluje, že tato dívka pravděpodobně není vždy a za všech okolností milá a vstřícná, jak se snaží předstírat. Více než její přirozenost je to naučený postoj, autorka má sklony k přetvářce.
Zbytečné zábrany - rukopisy 2
Druhá dvojice rukopisů od další pisatelky vykazuje na první pohled v obou případech nápadnou nespojitost, rozkolísanost sklonu, velké mezery mezi řádky i jednotlivými písmeny, minimum vertikálních tahů. Z toho můžeme usuzovat na stálé charakterové vlastnosti typu jisté komplikovanosti, instinktivní opatrnosti a nejistoty, dále na dobré analytické a teoretické myšlení, přílišnou skromnost, větší zábrany a potřebu stálých citových vazeb. Při opilosti zábrany slábnou, písmo se zvětšuje, sílí též výrazně tlak. V projevu roste odvaha, sebejistota, hloubka prožívání a s tím i náruživost a vášnivost. Zmíněné kmenové vlastnosti zůstávají i zde bez výraznějších změn. Obě ukázky písma jsou si v tomto případě velmi podobné, pisatelka je tedy pravděpodobně autentická a pod vlivem alkoholu si jen více troufá.
GRAFOLOGICKÁ PORADNA
Dá se grafologie porovnávat s psychologickými testy? Jak se dělá grafologický rozbor a co může odhalit? |
———
Zpět